ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ VINTED
1 Ευχαριστούμε που χρησιμοποιείτε το Vinted!
Πληροφορίες για αυτόν τον οδηγό. Αυτός ο οδηγός περιέχει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης του Vinted, μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων προϊόντων. Παρακαλούμε διαβάστε προσεκτικά πριν ξεκινήσετε.
Φροντίστε να διαβάσετε τους πρόσθετους όρους. Μην ξεχάσετε να διαβάσετε τους Όρους και προϋποθέσεις, τους Όρους και προϋποθέσεις Vinted Pro και τους Κανόνες καταλόγου, που περιέχουν σημαντικούς, νομικά δεσμευτικούς όρους που υπερισχύουν οποιωνδήποτε αντικρουόμενων πληροφοριών περιέχονται στον παρόντα οδηγό.
Για πληροφορίες σχετικά με το απόρρητο. Αν θέλετε να μάθετε για τα δικαιώματά σας σχετικά με το απόρρητο και για τον τρόπο με τον οποίο χειριζόμαστε τα προσωπικά σας δεδομένα, παρακαλούμε ανατρέξτε στην Πολιτική Απορρήτου.
Τι σημαίνουν οι λέξεις σε έντονη γραφή. Οι λέξεις με πεζοκεφαλαία και έντονη γραφή είναι όροι για τους οποίους σας παρέχουμε αντίστοιχους ορισμούς της σημασίας τους. Εάν δεν παρέχεται ορισμός για κάποιον όρο με πεζοκεφαλαία που υπάρχει στον παρόντα οδηγό, ανατρέξτε στον σύνδεσμο με τους πρόσθετους όρους παραπάνω για να βρείτε τη σημασία αυτών των όρων.
2 Αν χρειάζεστε βοήθεια
Πώς να επικοινωνήσετε μαζί μας. Είμαστε η Vinted UAB, μια λιθουανική εταιρεία με αριθμό μητρώου 302767152 (και ΑΦΜ LT100006918914). Μπορείτε να μας βρείτε στη διεύθυνση Svitrigailos str. 13, LT-03228 Vilnius, Lithuania, Στείλτε μας email σε αυτές τις διευθύνσεις αν έχετε οποιαδήποτε απορία σχετικά με τη χρήση του Vinted και θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε.
Για βοήθεια με άλλα θέματα. Ελπίζουμε να μπορέσουμε να επιλύσουμε τυχόν προβλήματα που προκύψουν, αλλά αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα που δεν μπορούμε να λύσουμε μαζί, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών σε αυτές τις διευθύνσεις.
Βοήθεια για Πωλητές Pro. Εάν είστε Πωλητής Pro, ανατρέξτε ανάλογα με τη χώρα σας στην ενότητα «Διαχείριση διαφορών» παρακάτω για πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης προβλημάτων.
Μερικές λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζετε. Ο αριθμός των μέσων μηνιαίων ενεργών αποδεκτών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης των ιστοσελίδων των συνδεδεμένων αγορών μας σε Πολωνία, Τσεχική Δημοκρατία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Λιθουανία, Σουηδία, Ρουμανία, Φινλανδία, Ελλάδα, Κροατία και Δανία ανήλθε σε 9,8 εκατομμύρια στις 31/07/2025. Ο αριθμός αυτός υπολογίστηκε ως ο μέσος όρος για την περίοδο των προηγούμενων έξι μηνών, σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) 2022/2065 (για την ενιαία αγορά ψηφιακών υπηρεσιών). Λάβετε υπόψη ότι ο αριθμός αυτός είναι μια εκτίμηση που προέρχεται από τα δεδομένα που διαθέτει αυτή τη στιγμή η Vinted. Η δημοσίευση αυτή είναι υποχρεωτική βάσει του Νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (Digital Services Act - DSA) και ενδέχεται να διαφέρει σημαντικά από τα στατιστικά στοιχεία χρηστών που αναφέρονται σε άλλα πλαίσια (κυρίως σε δηλώσεις/έγγραφα περί μάρκετινγκ ή χρηματοοικονομικών στοιχείων, καθώς και περί δημοσίων σχέσεων). Δεν προορίζεται για χρήση πέραν αυτού του συγκεκριμένου σκοπού. Η εκτίμηση αυτή ενδέχεται να αναθεωρηθεί, ιδίως λόγω των περιορισμών και της μεταβλητότητας των δεδομένων καθώς και λόγω εγγενούς αβεβαιότητας.
3 Σε περίπτωση που δεν γνωρίζατε για το Vinted
Οι υπηρεσίες μας. Το Vinted επιτρέπει την αγορά και την πώληση μεταχειρισμένων προϊόντων μεταξύ εγγεγραμμένων ατόμων (Χρήστες). Σε ορισμένες χώρες, υπάρχει και η δυνατότητα πώλησης προϊόντων στους Χρήστες από επαγγελματίες πωλητές (Πωλητές Pro). Εκτός από την πλατφόρμα Vinted, παρέχουμε επίσης τις ακόλουθες υπηρεσίες:
- Φιλοξενία: λειτουργούμε ως διαμεσολαβητής μεταξύ αγοραστών και πωλητών/Πωλητών Pro. Δεν αγοράζουμε ούτε πωλούμε Προϊόντα οι ίδιοι και δεν είμαστε συμβαλλόμενο μέρος καμίας συναλλαγής.
- Προστασία αγοραστή: είναι υποχρεωτική και εφαρμόζεται αυτόματα με χρέωση όταν αγοράζετε ένα Προϊόν από έναν ιδιώτη πωλητή χρησιμοποιώντας το κουμπί αγοράς. Προβλέπει την επιστροφή χρημάτων εάν ένα Προϊόν χαθεί, υποστεί ζημιά ή διαφέρει σημαντικά από την περιγραφή. Η υπηρεσία Υποστήριξης Πελατών θα σας βοηθήσει κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας και θα επιβάλει την Πολιτική επιστροφής χρημάτων.
- Προστασία αγοραστή Pro: είναι υποχρεωτική και εφαρμόζεται αυτόματα με χρέωση όταν αγοράζετε ένα Προϊόν από έναν Πωλητή Pro χρησιμοποιώντας το κουμπί αγοράς. Προβλέπει πολιτική επιστροφής χρημάτων εάν το Προϊόν σας χαθεί ή υποστεί ζημιά. Η υπηρεσία Υποστήριξης Πελατών θα σας βοηθήσει κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας και θα σας διευκολύνει στην άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης.
- Άλλες προαιρετικές υπηρεσίες επί πληρωμή: υπάρχουν πρόσθετες υπηρεσίες διαθέσιμες για αγορά από τους αγοραστές και τους πωλητές/Πωλητές Pro, οι οποίες περιγράφονται παρακάτω.
Καμία διασύνδεση με τους Πωλητές Pro. Δεν έχουμε καμία οικονομική σχέση με τους Πωλητές Pro.
4 Προϋποθέσεις για τη χρήση του Vinted
Ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει το Vinted. Οποιοσδήποτε μπορεί να περιηγηθεί στον ιστότοπό μας δωρεάν. Για να χρησιμοποιήσετε το Vinted και τις υπηρεσίες μας, πρέπει να εγγραφείτε ως Χρήστης ή Πωλητής Pro και να πληροίτε τις ακόλουθες προϋποθέσεις ανάλογα με την περίπτωση:
|
Ως χρήστης, πρέπει: |
Ως Πωλητής Pro, πρέπει: |
|
|
Προστασία καταναλωτών. Τα άτομα προστατεύονται επίσης από την νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιώτες αγοραστές έχουν δικαιώματα – συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος υπαναχώρησης – όταν αγοράζουν από Πωλητές Pro. Οι Πωλητές Pro πρέπει να σέβονται αυτά τα δικαιώματα σε όλες τις συναλλαγές με τους καταναλωτές.
Πρόσθετες απαιτήσεις για τους Πωλητές Pro. Οι Πωλητές Pro είναι επίσης αποκλειστικά υπεύθυνοι για την εγγραφή τους στο μητρώο επιχειρήσεων της χώρας τους (εάν ισχύει) και για την εκπλήρωση όλων των κοινωνικών και φορολογικών υποχρεώσεων που σχετίζονται με την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Ανατρέξτε στον Οδηγό για Πωλητές Pro του Vinted για πρακτικές πληροφορίες που σας αφορούν. Οι νόμοι της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος υπαναχώρησης, ισχύουν για τους καταναλωτές που αγοράζουν από εσάς. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών εδώ.
5 Αν θέλετε να πουλήσετε προϊόντα στο Vinted
Επισκόπηση. Η πώληση στο Vinted είναι δωρεάν και προσπαθούμε να την κάνουμε όσο το δυνατόν πιο απλή. Διαθέτουμε προαιρετικές υπηρεσίες επί πληρωμή για τη βελτίωση της εμπειρίας πώλησης, αλλά δεν είναι υποχρεωτικές.
Βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να πουλήσετε το προϊόν. Πρώτα, βεβαιωθείτε ότι έχετε το δικαίωμα να πουλήσετε το προϊόν και ακολουθήστε τους κανόνες που ορίζονται στους Όρους και προϋποθέσεις. Μερικές από τις βασικές προϋποθέσεις για την πώληση ενός προϊόντος είναι να έχετε το νόμιμο δικαίωμα να μεταβιβάσετε την κυριότητα του προϊόντος που θέλετε να πουλήσετε στον αγοραστή και να μην πουλάτε απαγορευμένα προϊόντα – παρακαλούμε διαβάστε τους Κανόνες καταλόγου για να δείτε τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να πουλήσετε στο Vinted. Εάν είστε Πωλητής Pro, διαβάστε και ακολουθήστε τις πρόσθετες νομικές υποχρεώσεις που περιέχονται στους Όρους και προϋποθέσεις Vinted Pro.
Καταχώριση στο Vinted. Στη συνέχεια, μπορείτε να καταχωρίσετε το προϊόν προς πώληση ακολουθώντας αυτά τα απλά βήματα:
- Τραβήξτε και ανεβάστε μια φωτογραφία και γράψτε μια περιγραφή που να μην προέρχονται από το διαδίκτυο και να αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια την ποιότητα και την εμφάνιση του προϊόντος, συμπεριλαμβανομένων τυχόν ελαττωμάτων ή αλλοιώσεων. Αυτό εξασφαλίζει διαφάνεια και βοηθά στη διαχείριση των προσδοκιών των αγοραστών. Δείτε εδώ παραδείγματα των πληροφοριών που ίσως χρειαστεί να δώσετε.
- Εάν είστε Πωλητής Pro, η περιγραφή σας πρέπει επίσης να ακολουθεί τους ισχύοντες νόμους σχετικά με την ασφάλεια και τη συμμόρφωση των προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων όλων των υποχρεωτικών πληροφοριών σχετικά με τον κατασκευαστή (ή τον οικονομικό φορέα), καθώς και τη σωστή σήμανση των προϊόντων.
Αναμονή για αγοραστή. Μόλις καταχωρηθεί το προϊόν σας, ένας αγοραστής μπορεί να το αγοράσει απευθείας ή να σας ζητήσει διαφορετική τιμή. Το προϊόν σας έχει πωληθεί μόλις ο αγοραστής κάνει κλικ στο κουμπί αγοράς και η πληρωμή του γίνει αποδεκτή.
Προαιρετικές υπηρεσίες για πωλητές. Μπορείτε να επιλέξετε να αγοράσετε προαιρετικές υπηρεσίες που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την προβολή των προϊόντων σας στους αγοραστές, όπως Boost και Ανάδειξη Ντουλάπας. Θα σας ενημερώσουμε για το κόστος μιας υπηρεσίας και για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο η υπηρεσία θα είναι ενεργή πριν την αγορά της . Για λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού των τελών για αυτές τις υπηρεσίες, ανατρέξτε στη Λίστα τιμών.
6 Αν θέλετε να αγοράσετε προϊόντα στο Vinted
Πώς να αγοράσετε ένα προϊόν. Μπορείτε να αγοράσετε ένα προϊόν από το Vinted σε λίγα απλά βήματα:
- Πατήστε το κουμπί αγοράς
- Επιλέξετε τρόπο πληρωμής και παράδοσης
- Πατήστε το κουμπί πληρωμής στη σελίδα της ολοκλήρωσης πληρωμής
Προστατεύοντας την ασφάλεια της αγοράς σας. Για κάθε αγορά, τα χρήματα που καταβάλλετε όταν πραγματοποιείτε πληρωμή, θα κατατίθενται σε ξεχωριστό λογαριασμό μεσεγγύησης μέχρι να ολοκληρωθεί η συναλλαγή σας. Μπορείτε να δείτε πώς υπολογίζουμε αυτές τις χρεώσεις στη Λίστα τιμών:
- Τιμή προϊόντος
- Έξοδα αποστολής, τα οποία προστίθενται κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας με βάση τον τρόπο παράδοσης που έχετε επιλέξει
- Χρέωση προστασίας αγοραστή ή Χρέωση προστασίας αγοραστή Pro
- Εφόσον επιλεγούν, τέλη για προαιρετικές υπηρεσίες που επιλέγετε να αγοράσετε.
Τόσο η Προστασία αγοραστή όσο και η Προστασία αγοραστή Pro είναι υποχρεωτικές και εφαρμόζονται αυτόματα με χρέωση όταν αγοράζετε ένα προϊόν χρησιμοποιώντας το κουμπί αγοράς. Και στις δύο περιπτώσεις, αυτές δεν αποτελούν ασφάλιση ούτε υπηρεσία νομικής προστασίας και παρέχονται επιπλέον όλων των άλλων νομικών δικαιωμάτων και εγγυήσεων που έχετε.
- Η Προστασία αγοραστή ισχύει όταν αγοράζετε ένα προϊόν από έναν ιδιώτη πωλητή. Προβλέπει την επιστροφή χρημάτων εάν ένα Προϊόν χαθεί, υποστεί ζημιά ή διαφέρει σημαντικά από την περιγραφή. Η υπηρεσία Υποστήριξης Πελατών θα σας βοηθήσει κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας και θα επιβάλει την Πολιτική επιστροφής χρημάτων.
- Η Προστασία αγοραστή Pro ισχύει όταν αγοράζετε ένα προϊόν από έναν Αγοραστή Pro. Προβλέπει πολιτική επιστροφής χρημάτων εάν το Προϊόν σας χαθεί ή υποστεί ζημιά. Η υπηρεσία Υποστήριξης Πελατών θα σας βοηθήσει κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας και θα σας διευκολύνει στην άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης.
Αγορές από Πωλητές Pro. Εάν αγοράζετε από έναν Πωλητή Pro ως ιδιώτης καταναλωτής, ισχύουν για εσάς οι νόμοι της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών εδώ. Σύμφωνα με το νόμο, οι Πωλητές Pro είναι υπεύθυνοι εάν ένα προϊόν δεν αντιστοιχεί στην περιγραφή του στο Vinted, ανεξάρτητα από το αν το ελάττωμα είναι σαφώς ορατό ή κρυμμένο. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τα δικαιώματά σας και για τις άλλες εγγυήσεις που είναι νομικά υποχρεωμένοι να σας παρέχουν οι Πωλητές Pro εδώ. Θα πρέπει να συζητήσετε για τα ελαττώματα του προϊόντος απευθείας με τον επαγγελματία Πωλητή Pro, καθώς είναι δική του ευθύνη και όχι της Vinted. Μπορείτε επίσης να ανατρέξετε στην Πολιτική για Πωλητές Pro για τυχόν πρόσθετες πολιτικές που ενδέχεται να ισχύουν για εσάς.
Σε περίπτωση αγοράς ενός προϊόντος εκτός διαδικτύου ή εκτός Vinted, δεν είμαστε υπεύθυνοι για τη συναλλαγή αυτή. Αυτή η αγορά πραγματοποιείται με δική σας ευθύνη και δεν καλύπτεται από κανένα μέσο προστασίας που προσφέρουμε για τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται στο Vinted.
Προαιρετικές υπηρεσίες για αγοραστές. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε να αγοράσετε τις ακόλουθες προαιρετικές υπηρεσίες (όπου διατίθενται) κατά την αγορά ενός προϊόντος:
- Υπηρεσία επαλήθευσης είδους: για τα επιλέξιμα μη ηλεκτρονικά προϊόντα, θα καταβάλλουμε κάθε εμπορικά εύλογη προσπάθεια για να επιβεβαιώσουμε την αυθεντικότητα ενός προϊόντος με βάση αντικειμενικά κριτήρια, όπως οι γνώσεις μας για την επωνυμία και οι πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας.
- Υπηρεσία επαλήθευσης ηλεκτρονικών ειδών: για συγκεκριμένα ηλεκτρονικά είδη, ελέγχουμε τα χαρακτηριστικά, την κατάσταση, τη λειτουργικότητα και τη γνησιότητα του προϊόντος με βάση αντικειμενικά κριτήρια, όπως οι γνώσεις μας για την επωνυμία και οι πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας.
7 Πώς να κάνετε πληρωμή για προϊόντα και υπηρεσίες
Τρόποι πληρωμής. Προσφέρουμε διάφορες επιλογές πληρωμής για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Όλα τα χρήματα που υπάρχουν στο πορτοφόλι σας στο Vinted θα χρησιμοποιούνται αυτόματα ως κύριος τρόπος πληρωμής. Διαφορετικά, μπορείτε να επιλέξετε να πληρώσετε με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα ή με άλλους τρόπους πληρωμής που προσφέρονται στο Vinted.
Πληρωμές που πραγματοποιούνται μέσω τρίτων. Χρησιμοποιούμε εξουσιοδοτημένους τρίτους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών για την επεξεργασία των συναλλαγών πληρωμών.
8 Κατάταξη προϊόντων στο Vinted
Τι επηρεάζει την κατάταξη των προϊόντων. Τα αποτελέσματα αναζήτησης του Vinted καθορίζονται από ένα συνδυασμό διαφόρων παραμέτρων, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να παρουσιάζουν στους χρήστες τα πιο συναφή προϊόντα. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο κατάταξης των προϊόντων μπορείτε να βρείτε εδώ, αλλά οι κύριες παράμετροι που επηρεάζουν την κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης είναι οι εξής:
- Χαρακτηριστικά του προϊόντος: πόσο καιρό πριν πραγματοποιήθηκε η ανάρτηση του προϊόντος, τιμή και επωνυμία.
- Αλληλεπίδραση χρηστών: ο αριθμός των εμφανίσεων (προβολών), των κλικ ή η συχνότητα με την οποία ένα προϊόν προστίθεται στα αγαπημένα.
- Ιστορικό αγοραστή: λαμβάνουμε επίσης υπόψη τις προηγούμενες συναλλαγές του αγοραστή για παρόμοια προϊόντα (όπως προϊόντα συγκεκριμένου μεγέθους, κατηγορίας ή εύρους τιμής).
- Boost: Οι πωλητές (συμπεριλαμβανομένων των Πωλητών Pro) μπορούν να αγοράσουν υπηρεσίες προώθησης όπως τα Boost. Ένα Boost επηρεάζει προσωρινά την κατάταξη ενός προϊόντος στις ροές και τα αποτελέσματα αναζήτησης, αυξάνοντας την πιθανότητα να γίνει ορατό. Αυτή είναι μια προαιρετική, επί πληρωμή υπηρεσία.
9 Σύνταξη κριτικών
Μετά την ολοκλήρωση μιας συναλλαγής, τόσο οι αγοραστές όσο και οι πωλητές/Πωλητές Pro μπορούν να γράψουν μια κριτική για τη συναλλαγή και την άλλη πλευρά. Οι κριτικές μπορούν να υποβληθούν εντός τεσσάρων ημερών μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής.
Δεν αποζημιώνουμε τους χρήστες για την υποβολή κριτικών, ούτε ελέγχουμε ή επαληθεύουμε τις κριτικές πριν από τη δημοσίευσή τους. Δείτε την πολιτική αξιολογήσεων για περισσότερες πληροφορίες.
10 Διαχείριση διαφορών
|
Μεταξύ Χρηστών |
Μεταξύ Χρηστών και Vinted |
Μεταξύ Πωλητών Pro και Vinted |
Μεταξύ αγοραστών και Πωλητών Pro |
|
Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα με έναν άλλο χρήστη σχετικά με τη συναλλαγή σας, προσπαθήστε πρώτα να το επιλύσετε μαζί του. Εάν δεν αυτό δεν είναι δυνατόν, μπορείτε πάντα να ζητήσετε βοήθεια από την υπηρεσία Υποστήριξης Πελατών μας μέσω του κουμπιού «Επικοινωνία» στην παραγγελία σας, από την οθόνη συζήτησης με τον εν λόγω Χρήστη.
|
Εάν διαφωνείτε με τον τρόπο χειρισμού του ζητήματός σας, παρακαλούμε να το αναφέρετε πρώτα μέσω της φόρμας διαφορών. Εάν το ζήτημα δεν επιλυθεί προς ικανοποίησή σας, έχετε τις ακόλουθες επιλογές:
|
Οι Πωλητές Pro που θέλουν να υποβάλουν καταγγελία κατά της Vinted πρέπει πρώτα να την υποβάλουν μέσω της φόρμας διαφορών. Εάν η υπηρεσία Υποστήριξης Πελατών δεν απαντήσει εγκαίρως ή εάν το αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό, έχετε τις ακόλουθες επιλογές:
|
Εάν είστε αγοραστής και έχετε διαφωνία με έναν Πωλητή Pro, ανατρέξτε στην Πολιτική Πωλητών Pro (εάν ο Πωλητής Pro σάς την παρέχει) και επικοινωνήστε απευθείας με τον Πωλητή Pro για να προσπαθήσετε να επιλύσετε το ζήτημα μεταξύ σας. Εάν είστε Πωλητής Pro και αντιμετωπίζετε πρόβλημα με έναν αγοραστή, παρακαλούμε ελέγξτε τον ιστότοπο της ΕΕ για να δείτε τις επιλογές που έχετε για την επίλυση της διαφοράς. |